نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

سایت دندانپزشکی دکتر سجودی

سایت دندانپزشکی:
استفاده از دندان ها اصول و قواعدی دارد.د صورتی که این اصول رعایت نشود عمر مفید آنها تنزل پیدا خواهد نمود.اغلب افراد برای کسب اطلاع از نحوه نگهداری دندان به چند سایت دندانپزشکی مراجعه می کنند تا با استفاده از مطالب آن بتوانند در کنترل روند آسیب دندان کوششی کرده باشند.
استفاده از مطالب سایت دندانپزشکی می تواند در حفظ و نگهداری دندان به شما کمک بسیار زیادی بکند ولی این بدان معنی نیست که شما هرگز به یک پزشک متخصص در زمینه دندانپزشکی نیاز پیدا نخواهید کرد.در حقیقت همه اطلاعاتی که از سوی منابع مختلف به سوی شما خواهد آمد تنها می تواند در زمینه پیشگیری از آسیب های جدی و خطرناک در ناحیه دندان برای شما مفید باشد.اما اگر زمانی شما احساس درد کردید و احساس کردید که در این زمینه مشکلی برایتان به وجود آمده است، باید حتما به دکتر مراجعه کنید.دندانپزشک پس از اینکه ناحیه مربوطه را معاینه کرد می تواند اقدامات لام را جهت مداوا انجام دهد.
در اینجا برخی از نکاتی که برای پیشگیری از وقوع درد در چند سایت دندانپزشکی وجود دارد، برای شما آورده ایم تا بتواند در زمینه حفظ و افزایش سلامت دندان و دهان به شما کمک کند.
استفاده از مواد شوینده مانند دهان شویه ها:
دهان شویه ها محلول های قدرتمندی هستند که برای از بین برد جرم و لکه های دندان بسیار مفید و مناسبند.در صورتی که شما از جمله افرادی هستید که بیش از حد به مصرف شیرینی جات و ترشیجات علاقه نشان می دهید باید حتما از این شوینده ها استفاده کنید.بهترین زمان استفاده از دهان شویه ها عمدتا بعد از زدن مسواک است.شوینده ها باعث می شوند که باکتری ها در درون دهان کاسته شوند و به حد متعادل خود برسند.علاوه بر آن استفاده از دهان شویه می تواند در جلوگیری از برخی زخم های دهان و آفت ها موثر باشد.
استفاده از مسواک نیز از دیگر عوامل اصلی در زمینه کاهش آسیب ها و پوسیدگی های دندان است.بهترین زمان برای مسواک زدن بعد از هر وعده غذا و یا پس از مصرف شیرینی و مواد قندی است.زیرا همان گونه که می دانید مواد قندی بیشترین آسیب را به دندان میزنند.عمل مسواک زدن باید قبل از استفاده از دهان شویه انجام شود.


تقریبا در هر سایت دندانپزشکی از اهمیت و ضرورت استفاده از مسواک سخن به میان آمده است.اما بسیار مهم است که این کار چه زمانی، چگونه، با چه مسواکی و تا چه مدت انجام شود.همان گونه که گفته شد بهترین زمان برای زدن مسواک بعد از هر وعده غذایی است.بهتر است این کار را بعد از کشیدن نخ دندان انجام داد.
مسواک زدن باید به نرمی و آرامی صورت گیرد و کشیدن مسواک با شدت زیاد بر روی دندان ها و لثه می توان به آنها آسیب برساند.لثه ها بسیار ظریف و آسیب پذیر هستند بنابر این اگر از مسواک زبر استفاده می کنید باید آرام و با حوصله این کار را انجام دهید.
استفاده از مسواک به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه نمی تواند نیاز شما را برآورده کند.در اکثر موارد افراد به دلیل بی حوصلگی تمایلی به وقت گذاشتن بر روی عمل مسواک زدن ندارند.بنابر این تنها به صرف وقتی کوتاه در حد کمتر از یک دقیقه برای این کار اکتفا می کنند و تصور می کنند که کار را به نحو احسن انجام داده اند در صورتی که اینگونه نیست.
توصیه ما به عنوان یک سایت دندانپزشکی این است که هر چند وقت یکبار برای اطلاع از سلامت دندان های خود به دندانپزشکی مراجعه کنید و به بررسی دندانها ی خود بپردازید.نیازی نیست این کار را هر ماه انجام دهید ولی حداقل هر شش ماه یکبار لازم است نسبت به چک کردن دندانهایتان اقدام کنید.
بسیاری از افراد از رفتن به مطب های دندانپزشکی و درمان درد خود ترس دارند و ترجیح می دهند که درد خود را با روش هایی ساده و بدون نیاز به دکتر، آرام کنند.مراقبت های بهداشتی می توانند در پیشگیری درد موثر باشند اما زمانی که درد به سراغ شما آمد دیگر نمی توان از روش های پیشگیری برای تسکین درد دندان استفاده کرد. با تمامی این مراقبت ها ممکن است باز هم مواردی پیش بیاید که دچار دندان درد بی موقع شوید در این صورت اگر مثلا در نصف شب در خانه دچار درد دندان شدید بهتر است چند نکته را حتما بدانید.
یکی از راه های درمان (البته به طور موقت) دندان درد استفاده از سیر است.سیر دارای خواص آنتی بیوتیک است و باعث تسکین درد می شود.اما استفاده از سیر نمی تواند به طور دائم مشکل بیمار را حل کند و تنها در مواقعی به کار می رود که راه درمانی اساسی وجود ندارد و هیچ مسکنی کارساز نیست.
خوردن سیر خواص بسیاری دارد ولی با خوردن آن نمی توان درد دندان را از بین برد.خاصیت آنتی بیوتیک در سیر در ترکیبی به نام آلیسین است که تنها در یک صورت می تواند باعث تسکین درد شود و آن هم زمانی است که سیر را له کنیم.با له کردن سیر و قرار دادن آن روی ناحیه ای که درد دارد، می توان آن را برای مدتی آرام نمود.البته مسلم است که با قرار دادن آن بر روی دندان یا لثه در ابتدا کمی درد شدیدتر می شود ولی بعد از گذشت مدتی درد کاملا از بین می رود.
سایت دندانپزشکی یکی از منابعی است که می توان به کمک آن سایر روش های تسکین درد را فرا گرفت.
اما ماده دیگری نیز وجود دارد که به اندازه سیر می تواند در درمان دندان درد موثر باشد.این ماده نیز همانند سیر می بایست به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرد.
سال هاست که از زردچوبه به عنوان یک دارو استفاده می کنند.این ماده خوراکی علاوه بر آن که در غذاها مورد استفاده قرار می گیرد، چون دارای خاصیت آنتی بیوتیکی قوی است می تواند در درمان و بهبود درد های بدن موثر باشد.نحوه استفاده از این داروی بی نظیر به این گونه است که مقدار کمی از آن را به آب ترکیب خواهیم نمود تا به صورت خمیر در بیاید و سپس آن را بر روی زخم قرار خواهیم داد.در برخی موارد نیز می توان آن را به پنبه بر روی زخم باز مالید تا اثر خود را بگذارد.

 

کاشت دندان ایمپلنت و نکات مهم مربوط به آن

کاشت دندان ایمپلنت:
یکی از راه های ایجاد دندان های مصنوعی و جایگیزینی دندان یا دندان های از دست رفته ، ایمپلنت دندان می باشد و درواقع یک نوع کاشت دندانی است که به صورت دایم و همیشگی در دهان شما قرار می گیرد. برای دندان هایی که ایمپلنت می باشند مزایای زیادی است که در متن زیر هم در مورد کاشت دندان ایمپلنت و هم مزایایکاشت دندان ایمپلنت توضیحاتی را خواهیم داد.
یک دندانی که برای کاشت آن از شیوه و روش ایمپلنت استفاده می کنیم ، یعنی در واقع برای زیبایی و سلامت خود هم هزینه و هم وقت و هم احترام وارزش قایل شدیم و در واقع این هم است که نباید خود این را تشخیص دهید که دندان شما به ایمپلنت نیاز دارد ، در واقع باید دکتر دندان پزشک بهه این نتیجه برسد که این دندان شما نیاز به جایگذاری دارد ؛ حالا باید کشیده شود و یا ترمیم گیرد و اصلاح شود. برای این منظور خیلی از راه ها موجود است ، اصلاً شاید هم نیازی به ایمپلنت نباشد و با ایجاد ترمیم و اصلاحی دندان شما درست گردد و این تشخیصش باز هم به دندان پزشک مربوط می باشد و آن هم دندانپزشکی که قابل اطمینان و شناخته شده باشد. مثلاً گاهی ممکن است دندان شما کمی از لبه ی آن پریده باشد ، در این صورت نیازی نیست که کل دندان شما را کشید برای یک قسمت کوچک و یا حتی نصف آن .پس در این صورت به راه های دیگر برای رفع این مشکل دندان می پردازیم و برای حل این مشکل باید یا پر کرد و یا روکش و یا ونیر گذاشت و خیلی از راه های دیگر که موجود است.
کاشت دندان ایمپلنت ، یعنی کاشت دندانی که به وسیله ی یک پایه ی تیتانیومی و روکشی هم رنگ دندان ها صورت می پذیرد و برای این منظور پایه را شبیه ریشه ی دندان درست می کنند و این پایه ی تیتانیومی باید به گونه ای باشد که با استخوان فک پیوند و جوش بخورد و بتواند به این نحو عمل کند.و روکش آن برای پوشش دهی ظاهری مناسب داشته باشد.و به گونه ای باشد که این روکش باز نشده و محکم و با چسب های مخصوص به پایه بچسبد و از هم جدا نشوند. برای این کار یک دکتر دندان پزشک باید خیلی متخصص باشد و بداند که چه گونه ظریفکاری کند تا هیچ چیزی ناطبیعی جلوه نکند.برای این منظور داشتن مهارت و تخصص حرف اول را میزند. و در واقع این روکش باید به گونه ای زیبایی را تضمین کند.


حال این سوال پیش می آید که آیا در این متن که گفته شد پایه را استخوان فک می پذیرد و شروع به استخوان بندی می کند ، می تواند و آیا این امکان وجود دارد که آن را پس بزند؟
برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم که این کار شبیه کلیه یا قلب نیست که آن را پس بزند بلکه این جوش خوردن آن با استخوان فک حتمی می باشد و امکان ندارد که بشود ایمپلنت و پایه ی آن را پس بزند. بلکه تحت هر شرایطی تیتانیوم را استخوان پس نمی زند بلکه به آن پیوند خورده و متصل می گردد و استخوان فک را خوب می کند.و از تحلیل آن جلوگیری می کند. و تیتانیوم به طور قطع و کامل با محیط بدن اخت می گیرد و سازگار می گردد.
ولی دلایلی وجود دارد که ممکن است ایمپلنت را از بین ببرد که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: تروما ؛ یعنی آسیب رسیدن به ایمپلنت دندان خیلی زود بعد از ضربه خوردن و رعایت نکردن ضربه نخوردن،
پروتز اشتباه و پخش نکردن پوشش به طور درست وقتی که نیرو در یک جا بیشتر وارد می گردد واما در جای دیگر کمتر.
رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و رعایت نکردن نکات بهداشتی و مسواک نزدن و نخ دندان نکشیدن،
جراحی ناصحیح و اینکه جراحی را به طور و طرز غلط انجام دهید.
مزایای کاشت دندان ایمپلنت:
۱- این دندان ها به گرچه هزینه بر می باشد و دارای قیمت بالایی می باشد ، اما این حکایت آن می شود که هر چه قدر پول بدهی آش می خوری در اینجا صدق می کند و فی الواقع در اینجا می توان گفت راحتی و استحکام و زیبایی و طبیعی بودنی که دارد و کاشت دندان ایمپلنت خیلی بهتر از پروتز های دندانی می باشد که متحرکند و کاشت دندان ایمپلنتی نیز دارای طول عمر بالاتر و بیشتر می باشد و باعث می شود که اگر از دندان ها ی طبیعی و دندان ایمپلنتی خود خوب مراقبت کنید و بهداشت را رعایت کرده ، به عنوان دندان های همیشگی و دائمی برای شما گردند.و شما با داشتن کاشت دندان ایمپلنتی بهتر می توانید بجوید و غذا و نوشیدنی بخورید و هیچ مشکلی که ندارید هیچ بلکه بهتر هم خواهد بود. برای دندان های ایمپلنتی شما باز هم به زیبایی و ظاهر زیبای خود خواهید رسید و هنوز هم با اعتماد به نفس به کارهای خود ادامه می دهید و این کاشت دندان ایمپلنتی بسیار بهتر از کاشتهای دندان بریج های ثابت و فیکس و پروتز های متحرک، زیرا ایمپلنت می تواند به شما کمک بسیاری کند و شما از شر مشکلات روش های قدیمی راحت می شوید.
۲- با اقدام به کاشت دندان ایمپلنت شما دیگربه دندان های مجاور صدمه و آسیب نخواهید رساند.و بدون اینکه دندان به تراشیدن و فشار آوردن به آنها نیازی باشد ایمپلنت دندان و کاشت دندانصورت می گیرد که مستقل از دندان های دیگر می باشد . و اصلاً هیچ گونه وابستگی و تکیه ای چه به دندان های مجاور و چه به دندان های دیگر ندارد. و فی الواقع دندان های دیگر قربانی و فدای دندان های ایمپلنت شده نمی شوند.
۳- به دلیل تحلیل و از بین نرفتن استخوان فک و اینکه پایه ی دندان به استخوان فک متصل می گردد و باعث تقویت استخوان میگردد و استخوان سازی صورت می پذیرد و فک راحت به شکل اولیه باز می گردد بنابراین دیگر از روش های کاشت دیگر بهتر و به صرفه تر و قدرتمند تر می باشد. و فرم و شکل چهره دست خوش تغییرات قرار نمی گیرد و شما از چهره ی طبیعی و زیبایی خود نخواهید افتاد بلکه به زیبایی شما افزوده نیز خواهد شد زیرا دندانی که ایمپلنت می شود هم رنگ و هم اندازه و فرم آن نیز با اصلاحات دندان پزشکی زیبایی مطابقت دارد.
۴- به عبارت دیگر به جرأت می توان گفت عمر دندان ایمپلن شده از دندان از دست رفته بیشتر خواهد بود و حتی از دندان های دیگر بیشتر عمر خواهد کرد و در صورت از بین رفتن آن تحت شرایطهای سخت امکان جایگیزینی آن وجود خواهد داشت و به راحتی تعویض می گردد و دارای مزایای عدیده ای می باشد که این نحوه ی کاشت را متمایز و پرطرفدار کرده است.

 

کشیدن دندان و مراحل آن

کشیدن دندان:
تا کنون افراد بسیاری به دندانپزشکی ها مراجعه کرده اند و جملاتی این چنین گفته اند: میخواهم از شر این دندان خلاص شوم زیرا درد امانم را بریده.سعی دارم تمامی دندان هایم را بکشم تا کامل دندان بکارم.هزینه اضافی برای ترمیم دندان ندارم و می خوام آن ها را بکشم.
به خاطر داشته باشید که کوتاه ترین راه همیشه بهترین راه نیست.درست است که با کشیدن دندان می تواند از شر درد آن خلاص شد.ولی این باعث می شود که تنها در آن لحظه نیازتان برطرف شود و درد دندان از بین برود.در عوض تا اخر عمر از نعمت داشتن یک دندان طبیعی محروم خواهید شد.اغلب افراد تصور میکنند که بهترین گذینه این است که بلافاصله پس از درد دندان، آن را از دهان خارج کنند و در مورد سایر دندان ها نیز همین عمل را انجام دهند و در نهایت نیز به دندان های مصنوعی و یا روش های کاشت دندان روی خواهند آورد.این اشتباهی است که خیلی از مردم مرتکب آن می شوند.
یکی از دلایلی که چنین اتفاقی برای دندان ها می افتد و نیاز به کشیدن در آنها افزایش پیدا می کند، مراجعه نکردن افراد به دندانپزشکی در زمان مناسب است.طبق آمار گرفته شده حدود هشتاد درصد از مردم ایران تنها زمانی به دندانپزشکی مراجعه می کنند که درد را در دهان خود احساس کنند و تا قبل از آن برای معاینه و درمان دندان های خود هیچ اقدامی نمی کنند.این یک فرهنگ غلز است که تنها زمانی به دندانپزشکی مراجعه کنیم که کار از کار گذشته باشد.در صورت تاخیر در مراجعه به دندانپزشکی دو راه برای فرد باقی میماند.یکی کشیدن دندان و از بین بردن سریع درد است.و دیگری درمان و ترمیم آن است.معمولا هنگامی دندان درد می گیرد که خرابی تا انتهای دندان پیش رفته باشد و به عصب رسیده باشد.در این صورت می بایست مراحل درمان در چند جلسه انجام شود به این صورت که در یک جلسه عصب های لثه در آن ناحیه را از بین می برند و به عبارت دیگر آنها را می کشند و در مرحله دیگر دندان را با مواد مخصوص پر می کنند.این روش اگر چه مانند یک دندان طبیعی جوابگو نیست و پس از گذشت سالیان و حتی با مراقبت های بهداشتی نیاز به ترمیم مجدد پیدا خواهد کرد ولی در شرایطی که بین کشیدن دندان و ترمیم آن باید یکی را انتخاب کرد، ترمیم آن و عصب کشی بهترین گذینه ممکن است.
به خاطر داشته باشید که در شرایط عادی و معمولی یک انسان باید ۳۲ دندان داشته باشد.در صورتی که کمتر از این حد باشد، در ناحیه بی دندان نمی تواند خوبی غذا را بجود.


اگر یکی از اعضای بدن دچار درد و یا مشکل شود، هیچ کس حاضر نیست که آن را به طور کامل از دست بدهد و آن را قطع نماید.اما در کشور ما به دندان ها این گونه نگاه نمی کنند و با کوچکترین دردی آنها را می کشند.کشیدن دندان تنها در شرایطی مناسب است که یا موجب از بین رفتن دندان های دیگر شود و یا اینکه برای ترمیم آن هیچ راهی وجود نداشته باشد.در غیر این صورت کشیدن آنها کاری اشتباه است.نداشتن یک یا چند دندان به معنای نقص عضو شدن فرد می باشد.اما چون این نقص درون دهان است و در معرض دید عموم قرار نمی گیرد، اکثرا به این قضیه به عنوان نقص عضو نگاه نمی کنند.
یکی از عللی که باعث می شود که افراد به کشیدن دندان تن بدهند و به دنبال ترمیم و درمان آن نباشند بالا بودن هزینه ها در این زمینه است.متاسفانه در کشور ما خدمات دندانپزشک تنها در زمینه کشیدن و نهایتا پر کردن دندان تحت نظر بیمه هستند و آن هم برای افراد خاصی که بیمه دارند.برای همین اگر دندان درد بگیرد یا فرد باید با پرداخت هزینه ای گزاف آن را دوباره احیا کند و یا اینکه با صرف هزینه ای اندک آن را به طور کامل از دهان خارج نماید.می توان مهمترین عامل کشیدن دندان را بالا بودن هزینه درمان آن دانست.زیرا در صورتی که هزینه ترمیم مناسب باشد و پرداخت آن برای همه ممکن باشد، هیچ کس دوست ندارد که یک دندان طبیعی را از دست بدهد.
اما خارج کردن دندان و کشیدن آن به این راحتی هم نیست.خارج کردن دندان به موارد بسیاری بستگی دارد و گاهی حتی ممکن است نیاز به جراحی هم داشته باشد.بنابر این سعی کنید تا حد امکان برای کشیدن دندانتان دلیل مناسبی داشته باشید.
یکی از شرایطی که کشیدن دندان در آن مناسب است، این است که تاج و ریشه دندان به حدی آسیب دیده باشد که قابل ترمیم نباشد.در این صورت راهی جز کشیدن دندان برای فرد وجود ندارد.پس بهتر است در صورت داشتن درد این دندان را سریعا از دهان خارج نمود.
یا در صورتی که بافت های نر موجود در دندان از بین رفته باشند و اصطلاحا مرده باشند.در این صورت حتی با ترمیم نیز نمی توان آن دندان را نگه داشت زیرا ریشه آن توانایی ماندن در لثه را ندارد.این گونه دندان ها نیز کشیدنشان بلامانع است.گاهی ممکن است دندان در اثر یک اتفاق بشکند و شکستگی طوری باشد که نشود آن را ترمیم کرد.در این گونه موارد پزشک است که تشخیص میدهد دندان قابل استفاده هست یا خیر.اگر راهی برای ترمیم وجود داشته باشد که بهتر است آن را ترمیم نمود و در صورتی که راهی برای ترمیم آن نباشد ابتدا باید بررسی کرد که آیا با همان وضعیت شکسته می توان از آن استفاده نمود یا خیر.در صورتی که امکان استفاده از آن وجود داشت باز هم کشیدن آن اشتباه است و در صورتی که هیچر راهی برای ترمیم وجود نداشت و دندان کارایی خود را از دست داده بود، کشیدن آن ایرادی ندارد.
در مواردی نیز ممکن است پزشک متخصص از شکا بخواهد که نسبت به کشیدن دندان اقدام کنید.این اتفاق معمولی زمانی رخ میدهد که پزشک برای ارتودنسی این تشخیص را بدهد.اگر فضای لازم جهت ارتودنسی در میان دندان ها وجود نداشته باشد و دندان ها نیاز به فضا داشته باشند، ممکن است پزشک تشخیص دهد که یک یا چند دندان باید از دهان خارج شوند در این صورت نیز کشیدن دندان توجیه دارد.

 

کشیدن دندان عقل خوب است ؟

کشیدن دندان عقل:
ممکن است در مواردی در پشت دندان های عقل شما مخاط قرار بگیرد.در نتیجه پس از بسته شدن دندان ها زیر فشار دندان ها خواهد ماند و علاوه بر آنکه درد زیادی را به همراه دارد آسیب زیادی هم به مخاط می زند.
در برخی موارد نیز ممکن است که مواد غذایی در زیر این گوشتهای های اضافی جا خوش کنند و در آن زمان است که سر و کله بیماری ها و میکروب ها پیدا می شود.به این ترتیب در پی آن بوی بد دندان، پوسیدگی ها، درد ها و عفونت ها به دنبالش خواهند آمد.برای رفع این مشکل می بایست عملیات پاک کردن عفونت و شست و شوی مکان مربوطه توسط فردی که مهارت کافی در این زمینه را دارد انجام شود.این فرد کسی نیست به غیر پزشک متخصص.پیس از آن که این اقدام صورت گرفت برای جلوگیری از رخ دادن مجدد این اتفاق باید نسبت به کشیدن دندان عقل مبادرت کرد.
علت فشار در دندان عقل چیست؟ممکن است برایتان سوال شده باشد که اگر دندان ها رو به بالا رویش می کنند پس چطور ممکن است که یک دندان به دندان کناری خود آسیب برساند؟در پاسخ باید گفت که درست است که دندان ها به صورت عمودی رشد خواهند کرد ولی این روند همیشه به این شکل نیست.در برخی حالت در دندان های معمولی رویش به صورت افقی رشد کنند.این روال برای دندان های معمولی در برخی از موارد و برای دندان های عقل در اکثر موارد پیش خواهد آمد.حتی در صورتی که دندان عقل به طور کامل در نیامده باشد و در زیر لثه باقی مانده باشد، این فشار به دندانهای دیگر وارد خواهد شد.


در صورت بی توجهی به مسئله رویش دندان عقل ممکن است ریشه دندان آسیاب دوم که از مهمترین دندان ها به شمار می رود، به مرور زمان تحلیل برود.این اتفاق برای همه افرادی که دندان عقلشان روند رشد صحیحی ندارند رخ میدهد.بنابر این توصیه ما به شما این است که حتی اگر تصمیم ندارید این دندان مزاحم را بکشید و در شرایطی نیستید که خونریزی درون دهان خود را تحمل کنید، بهتر است حداقل با عکس برداری مرتب از این دندان روند رشد و بهتر است بگوییم انحراف آن را زیر نظر داشته باشید.
مرتب کردن دندان ها امروزه بسیار باب شده است.زیبایی دندان در این عصر بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است شاید به این دلیل باشد که دهان مرکز توجه صورت است و صورت از مهمترین قسمت ها در برخورد روزمره انسان ها با یکدیگر به شمار می رود.از جمله نکاتی که در زیبایی دندان و پس از آن زیبایی چهره بسیار موثر است، می توان به طرز چیده شدن دندان ها در کنار یکدیگر اشاره کرد.بسیار مهم است که دندان های شما چگونه و با چه فاصله ای کنار یکدیگر قرارگرفته اند.همین مسئله می تواند تعیین کننده این باشد که خنده شما تا چه حد گیرا و دلنشین است.اگر قصد دارید به خنده خود بیشتر توجه داشته باشید و چهره ای زیبا و دلنشین داشته باشید نباید از دندان هایتان غافل شوید.چیدمان دندان ها در افراد مختلف حالت های متفاوتی دارد.و این کاملا به ریز یا درشت بودن دندان و مهمتر از آن فک و آرواره شخص دارد.همان گونه که می دانید بسیاری از چیزها در ظاهر ما به هیچ عنوان انتخاب ما نبوده و ما در حالت و نوع آنها نقشی نداشته ایم.نوع، جنس، رنگ و چینش دندان ها نیز از جمله این موارد هستند.اما امروزه می توان با استفاده از روش های مدرن و با کمک گرفتن از علمی به نام ارتودنسی این مشکلات را برطرف کرد.اگر از نوع چیده شدن دندان هایتان ناراضی هستید با کم و یا زیاد کردن فاصله میان آنها و همینطور جلو و عقب کردن خود دندان می توانید به فرم دلخواه خود برسید.اما این نکته چه ارتباطی به بحث کشیدن دندان عقل دارد؟؟
در دندان های جلویی ممکن است راحت تر بتوانید فواصل میان دندان هایتان را کم و زیاد کنید اما تصور بکنید که برای استفاده از قالب های شیک و جالب دندانی نیاز باشد که دندانی مانند آسیاب اول یا آسیاب دوم شما کمی به عقب کشیده شود.در اینجاست که اگر دندان آسیاب اول شما نیاز به عقب نشینی داشته باشد باید دندان دوم آسیاب نیز جا به جا شود.حال آنکه در اکثر غریب به اتفاق موارد دندان آسیاب دوم اصلا فاصله ای با دندان عقل ندارد و این دو کاملا به هم چسبیده شده اند.در این گونه موارد هیچ راهی به جز کشیدن دندان عقل وجود ندارد.به عبارت دیگر تا دندان عقل جا به جا نشود سایر دندان ها نمی توانند فرمی زیبا داشته باشند.بنابر این در ارتودنسی همواره دندان عقل را فدای باقی دندان ها می کنند و اصطلاحا یک تیر دو نشان می کنند.زیرا با این کار نه تنها راه را برای جا به جایی سایر دندان ها باز کرده اند بلکه خطر احتمالی فشار به دندان ها در آینده را و پوسیده شدن آنها توسط دندان عقل را کاملا از بین برده اند.
حتی در موادی که ارتودنسی انجام گرفته شده و دندان ها به فرمی که باید برسند، رسیده اند، ممکن است دندان عقل در صورت کشیده نشدن پیش از ارتودنسی شروع به سرکشی کند.این می تواند بسیار خطرناک و علاوه بر آن دردناک باشد.زیرا با فشاری که به مرور به دندان ها می آورد می توان علاوه بر آنکه درد را برای افراد به وجود می آورد، سبب از بین رفتن فرم آنها شود و آنها را دوباره نا منظم کند.
پس از کشیدن دندان عقل لازم است چند نکته را رعایت کنید.اول آنکه تا زمانی که بی حسی دهان و دندانتان کاملا از بین نرفته است، سعی کنید به هیچ وجه بافت های داخلی دهانتان را گاز نگیرید.
دوم آنکه پانسمان یا همان گاز استریلی که پزشک بر روی دندانتان می گذارید پس از ۲۴ ساعت تعویض کنید.
اگر قصد دراز کشیدن دارید زیر سرتان باید بلند باشد تا در صورت خونریزی، خون به حلقتان وارد نشود.
حداقل تا ۲۴ ساعت پس از کشیدن دندان سیگار نکشید.این کار می تواند خونریزی را تشدید کند و علاوه بر آن سیگار فشار خون را کاهش میدهد و همچنین تولید آلودگی در آن ناحیه را افزایش می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

خرید آموزش بوکس حرفه ای|۰۹۳۵۹۴۸۲۳۲۴

در این مبحث از آموزش بوکس به بیان چگونگی پیدایش رشته بوکس می پردازیم:
حدود ۶۷۷ سال قبل از مسیح به طور رسمی مسابقات بوکس برگزار شد.
در بازی های المپیک باستان ورزش بوکس شباهتی به ورزش مشت زنی در ورزش های امروزی بوده است.و طبق شواهد موجود بین این دو ورزش تفاوت چندانی وجود ندارد.همچنین شکل تازه ای در آن صورت نگرفته است.تنها فرق آن این است که هنگامی که قهرمانان امپراتوری رم به آموزش بوکس مشغول شدند،دستانشان را مجهز به آستینی که سیم های فولادین روی آن زده بودند و شباهتی به دستکش داشت کرده بودند.
همچنین علاوه بر آستین ها ،دست به تهیه نوعی دستکشی بخصوص زدند که از جنس چرم بود و محکم تر از سنگ فولاد بود.و در مسابقه هااز آنها استفاده می کردند و آنها را در دستان خود داشتند.استفاده از این دستکش ها در مسابقات که همانند اسلحه ای کشنده بودند سبب کشته شدن و یا مجروح شدن یکی از دو عضو مسابقه دهنده می شد.برای خرید اینترنتی این محصول می توانید از فروشگاه تهران خرید اقدام نمایید.


بنابراین به سبک رومی ها مشت زنی منع گردید و ولی در المپیاد های باستان دستکش های چرمی را مشت زنان به دست کرده و برای جلوگیری از کشته شدن طرفین در مسابقات آنها را واکس می زدند که آن واکس از چربی حیوانات تهیه می شد.
در قرن های پیش از میلاد در سالن های سرپوشیده مشت زنان به انجام تمرین می پرداختند پس کیس بوکس و همینطور توپ گلابی نیز تجهیزات جدیدی برای آموزشبوکس نیستند و در آن زمان تجهیزات به این شکل بود که کیسه بوکس های چرمی راطوری می ساختند که از دانه های نباتی و شن برای پر کردن آنها استفاده می کردند.
بوکسورها امروزه حین انجام تمرینات و مسابقات از کلاه محافظ جهت جلوگیری از ضرب دیدگی و حفاظت از صورت خود استفاده می کنند.در دوران برگزاری المپیک باستان از محافظ دندان نیز استفاده می شد و تفاوت آن با محافظ های امروزی در جنس آن بود که در آن زمان اینگونه محافظ ها نیز از جنس چرم بود.
در این مطلب از آموزش بوکس به بیان چند تفاوت اساسی میان بوکس امروزی و بوکس گذشته می پردازیم : در زمان های گذشته رعایت وزن در مسابقات مشت زنی صورت نمی گرفت،جهت مسابقه و همینطور استراحت مشت زنان هیچگونه مقرراتی در نظر گرفته نمی شد به نحوی که مسابقه تا زمانی که یکی از دو نفر تسلیم نمی شد ادامه داشت.


همچنین وقتی که هر دو بازیکن نمی توانستند به بازی ادامه دهند نیز مسابقه تمام می شد.ولی در یونان مقررات غیر عادلانه ای نیز وضع می شد.مثلاً:تا زمانی که مسابقه انقدر ادامه داشت که هر دو بازیکن قادر به ادامه مبارزه نبودند،جهت اعلام فرد برنده شانسی به طرفین داده می شد که آنها می توانستند به حریف یک ضربه بزنند در صورتی که آن ضربه بدون دفاع انجام گیرد و جهت انجام این کار قرعه ای گذاشته می شد و در این موضوع شکی نبود که فردی که ضربه روی آن انجام می شد نقش بر زمین می شد.و دیگر فرصتی و توانی برای جبران نداشت.
آموزش بوکس در قرن ۱۸به طور کامل در انگلستان پیدایش یافته بود.و در سال ۱۷۱۹در تاتنهام مدرسه مشت زنی توسط پدر مشت زنی انگلستان بنا گردید.و جیمزنیگ به آموزش بوکس و مشت زنی در این مدرسه مشغول شد و تعداد زیادی را نیز آموزش داد.و تا زمانی که ۳۴ ساله بود در مسابقات مشت زنی شرکت می کرد.استراحت هنگام انجام مسابقه تا سال ۱۷۴۳ رواج نداشت تا زمانی که قانونی توسط بروتن جهت مسابقه های مشت زنی برای اولین بار در ۷ ماده تعریف شد.از قانون های وضع شده می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:یکی استراحت زمان مسابقات ،و در نظر گرفتن ۳ داور جهت قضاوت مبارزه.


در سال ۱۸۸۹ میان گیل‌وین و سولیوان، دستکش انجام گرفت.و در زمان بروتن استفاده از دستکش مورد توجه قرار گرفت و رایج شدن حمل آن از سال ۱۸۱۸ انجام گرفت.و تغییر آن به شکل امروزیش در سال ۱۸۵۶ انجام گرفت.
ودر اولین المپیک نوین در سال ۱۸۹۶با وجود شرکت کنندگان آمریکا و انگلیس انجام گرفت.اما به دلیل حضور کم در این مسابقه قرار نگرفت در بازی های ۱۹۰۰و بعد از گذشت ۴ سال بعد از آن به برنامه بازی ها برگشت.
و در لندن در سال ۱۹۰۸در ۵ وزن متفاوت مسابقات انجام شد.

 

کلینیک دندانپزشکی با تمام تجهیزات آن

کلینیک دندانپزشکی:
این موضوع روشن است که تاریخچه دندانپزشکی در ایران و در همه جهان با دندانپزشکی به صورت تجربی شروع شده و هنوز هم در بسیاری از کشورها ی جهان شاغلین تجربی وجود دارند.در کشور عزیزمان ایران نیز دندانپزشکی به صورت نوین و علمی آن از حدود ۱۰۰ سال پیش شروع به کار کرده است. و تا هفتاد سال پیش دندانپزشکی در ایران به صورت تجربی بوده است.یعنی مشاغل خاصی عهده دارر کار دندانپزشکی بوده اند در این میان سلمانی ها و دلاک ها شاخص تر بوده اند.دندانپزشکی هم محدود می شد به کشیدن دندانها و نیشر زدن عفونت های دندانی و ساختن دندانهای مصنوعی کامل.در این رشته افراد شاغل کار دندانپزشکی را نزد پدران خود آموخته بودند و آن را جهت درمان به کار می بردند.و یا اینکه مدتی در کنار یک شاغل تجربی دیگر کار کرده و یاد گرفته بودند.
دندانپزشکی به معنای علمی و امروزی آن از حدود هفتاد سال پیش با ورود تعدادی از دندانپزشکان تحصیل کرده در اروپا به ایران آغاز گردید. و بعد از آن با تاًسیس دانشگاه تهران، فارغالتحصیلان دانشکده کلینیک دندانپزشکی به تدریج طی گذشت زمان به جای دندانپزشکان تجربی را گرفتنتد. علاوه بر تأسیس دانشکده های متعدد دندانپزشکی و حضور دندانپزشکان تحصیل کرده در جامعه، دندانپزشکی تجربی در جامعه نه تنها از میان نرفت بلکه توسعه یافت و روز به روز بر تعداد دندانپزشکان تجربی اضافه گردید.بعد ها وزارت بهداشت از دندانپزشکان تجربی شاغل امتحانی به عمال آورد و به گروهی از آنها که قبول شده بودند فقط اجازه ساختن دندان های مصنوعی را داد و مدرک آنها را تحت عنوان دندانساز تجربی مورد تایید قرار داد.بعد ها با تأسیس دوره های کاردانی پروتز داندان در دانشکده های دندانپزشکی گروه کاردان دندانسای با مدرک دانشگاهی واردجامعه شدند.به این فارغ التحصیلان اجازه دایر کردن لابراتور دندانسازی داده شد بنابراین هم اکنون در سطح جامعه سه گروه به امر ساختن پروتز های دندانی و دندان های مصنوعی مشغول به کار هستند: اولین دسته دندانپزشکان عمومی و متخصصین پروتز می باشندو دومین دسته تکنسین های پروتز هستند وو سومین دسته دندانسازان تجربی هستند.
مردم هم طبق اطلاعات خود سطح توقعات و وضع مالی خود به یکی از این گروهای ذکر شده در بالا مراجعه کرده و برای آنها پروتز ساخته می شود.
نکته ای که باید آن را در نظر داشت این است که تکنسین های پروتز دندان و دندانسازان تجربی طبق قانون حق هیچ نوع کار کلینیک دندانپزشکی دیگر را جز ساختن دندان های مصنوعی نخواهند داشت. و دست زدن به سایر امور دندانپزشکی جرم محسوب شده و پیگرد قلنونی به دنبال خواهد داشت.


در این مطلب از کلینیک دندانپزشکی رشته پرستاری دندانپزشکی را شرح می دهیم:
سالهاست برخی از دانشکده های دندانپزشکی دارای رشته پرستاری دندانپزشکی بوده که دوره ای دو ساله بوده و و فارغ التحصیلان آن تحت عنوان پرستار کلینیک دندانپزشکی که در گذشته نه چندان دور به آنها بهداشتکار دهان و دندان گفته می شد. نامیده می شوند.این گروه در دوره های تحصیلی خود بیشتر در زمینه آموزش بهداشت دهان و دندان به مردم و روش های پیشگیری از بیماری های دهان و دندان آموزش می بینند.بخشی از این فارغ التحصیلان هم تکنون در دانشکده های دندانپزشکی ،مراکز بهداشت،مدارس و شبکه های بهداشتی درمانی مشغول به خدمت هستند.متأسفانه اکثر این فارغ التحصیلان به دلیل نبودن جایگاه قانونی در نظر گرفته شده برای آنها جهت اشتغال آنان بیکار هستند.در حالی که این افراد از توانایی های بالایی جهت اجرای برنامه های پیشگیری از بیماری های دهان و دندان برخوردار بوده و در صورتی که از این نیروهای بالقوه در سیستم شبکه های بهداشتی ،درمانی به نحو مطلوب استفاده می شد. می توانست کمک بزرگی برای پیشبرد برنامه های پیشگیری در کشور باشد.
دراین مطلب از دندانپزشکی به شرح بهداشتکاران دهان و دندان می پردازیم:
دسته دیگر از شاغلین حرفه دندانپزشکی بهداشکاران دهان و دندان می باشند. در سال ۱۳۶۱ قانونی از مجلس شورای اسلامی گذشت که به موجب آن دوره دو ساله تربیت بهداشتکار دهان دندان تأسیس گردید.بر اساس این قانون هر ساله تعدادی از دیپلمه های روستایی از سراسر کشور جهت طی دوره دو ساله از طریق کنکور سراسری پذیرفته می شوند.افراد پذیرفته شده متعهد می شوند که پس از فارغ التحصیلی به مدت ۵ سال در مرکز بهداشتی درمانی زادگاه خود و یا یکی از روستاهای مورد نیاز خدمت نمایند. خدمات آنان هم از نوع خدمات پیشگیری و برخی از کار های ساده دندانپزشکی در حد پاسخگویی به نیاز های ضروری روستائیان می باشد.علاوه بر این طبق قانون این افراد می توانند پس از انجام تعهدات خود با شرکت در کنکور سراسری در صورت قبولی به صورت تکمیلی وارد دانشکده های دندانپزشکی شده و دوره دکترای دندانپزشکی را طی نمایند.
هم اکنون تعداد زیادی فارغ التصیلان رشته بهداشتکاری دهان و دندان در سراسر کششور وجود دارد که اکثریت آنان در محل استقرار خود در مراکز بهداشتی درمانی کشور مشغول به کار می باشند.گروهی هممشغول طی دوره دکترای دندانپزشکی در دانشکده های کلینیک دندانپزشکی هستند. بنابراین شاغلین حرفه دندانپزشکی در کشور ما عبارتند از:
دندانپزشکان عمومی
متخصصین رشته های مختلف دندانپزشکی
بهداشکاران دهان و دندان
پرستاران دندانپزشکی
تکنسین های دندانسازی
دندانسازان تجربی
اگر هر یک از این گروه هایی که در بالا ذکر شد ر حد وظایف قانونی خود عمل نموده و حریم حرفه ای خود را پاس بدارند حرفه ی کلینیک دندانپزشکی اعتبار و اعتلای بیشتری پیدا می کند که امیدواریم اینچنین باشد.
در مطلب دندانپزشکی بهداشت دهان و دندان در ادیان الهی هیچ کدام به اندازه دین اسلام به امر بهداشت و سلامت پرداخته نشده است. سخن پیامبر اسلام(ص) که فرمودند: نظافت و پاکیزگی نشانه اسلام است . خود گواهی بر ین مدعا می باشد.علاوه بر این احادیث زیادی در این زمینه اعم از بهداشت تن و روان و هم بهداشت دهان و دندان از پیامبر و ائمه معصومین رسیده که همگی مردم را به این امر مهم سفارش می دهند.حدیث معروف “یک درهم پیشگیری بهتر از یک انبان زر درمان است.” خود نشان دهنده اهمیتی است که آئین اسلام جهت پیشگیری قائل می باشد. یکی از نعمت های بزرگ الهی ، نعمت سلامتی است جز از راه حفظ سلامتی میسر نیست. و شکر نعمت سلامت دندانها پیشگیری از بیماری انها می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 618
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

خرید آموزش جودو به صورت حرفه ای|۰۹۳۵۹۴۸۲۳۲۴

مبارزات و مسابقات جودو عمدتا بر روی تشک انجام میگیرد.تشکی که مخصوص این ورزش است و از زخامت نسبتا زیادی برخوردار است.علت آن هم کاملا مشخص است زیرا این ورزش با پرتاب کردن حریف سر رو کار دارد بنابراین شرایط مسابقات باید به گونه ای باشد که به هیچ یک از دو طرف مبارزه آسیبی وارد نشود.به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید با کفش بر روی تشک مسابقه پا بگذارید.در این رشته هیچ نوع پوششی برای پاها در نظر گرفته نشده است و جودوکا با پای برهنه وارد تشک شد.جدا از این که ورود به تشک با کفش غیر اخلاقی و نوعی توهین به رقیب به حساب می آید و نقض قوانین است،باعث آسیب دیدن تشک می شود و علاوه بر آن باعث ایجاد بیماری در بدن ورزشکاران می شود.
هر ورزش نوعی لباس مخصوص به خود را دارد.لباس آموزش جودو باید گشاد باشد و جنس آن هم باید زخیم باشد.زخامت آن باید به گونه ای باشد که در حین مبارزه پاره نشود.نام لباس جودو جودوگی می باشد.لباس از ملزومات آموزش در این رشته می باشد.به ژاکت مخصوص جودو اوواگی میگویند و نام دیگر شلوار جودو زوبون می باشد.نحوه قرار دادن لباس این گونه می باشد که قسمت چپ لباس باید روی قسمت راست آن قرار بگیرد و کمربند وظیفه بستن آنها را دارند.رنگ کمربند بستگی به درجه فرد می باشد.برای خرید اینترنتی این محصول همین الان می توانید با چند کلیک اقدام نمایید.

آموزش جودو
مسابقات بر اساس وزن میباشد.قبل از آغاز مسابقات همه ورزشکاران به وسیله باسکول دیجیتالی تهیه شده در باشگاه وزن کشی می شوند و طبق آن حریفشان در مقابلشان قرار می گیرد.
در این ورزش سه چیز هستند که تا حدود زیادی در موفقیت افراد تاثیر دارند.یکی از آنها وزن رزمی کار می باشد.وزن بسیار مهم است و در قدرت بدنی فرد تاثیر زیادی دارد.دوم مهارت های فنی و تکنیک های اساسی فرد می باشد.اگر کسی از نظر وزن کمی از حریف خود سبک وزن تر باشد ،با استفاده از تکنیک می تواند تا حد زیادی آن را جبران نماید.سومین چیز قدرت بدنی ورزشکار می باشد که همانطور که گفته شد رابطه مستقیمی با وزن فرددارد.اما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که اینها تنها بخشی از همه چیزهایی است که یک رزمی کار باید بیاموزد.وزن و قدرت بدنی مهم است ولی همه چیز نیست.تکنیک هم به تنهایی نمی تواند کارساز باشد.همه عوامل باید با هم باشند تا یک جودوکا بتواند به موفقیت برسد.
تکنیک های آموزش جودو شباهت بسیار زیادی با تکنیک های ورزش کشتی دارد.و اساتید و اهل فن اغلب این رشته را با کشتی مقایسه می کنند.مسلم است که از نکنیک های بسیاری از کشتی به جودو رواج پیدا کرده است.البته این تکنیک ها قطعا بدون دخل و تصرف وایجاد تغییرات نبوده است.
اگر بخواهیم از تاکتیک ها و استراتژیهای این هنر رزمی چند صد ساله صحبت بکنیم بهتر است اینگونه نتیجه بگیریم که پس از آن که فرد توانست حریف خود را به زمین بزند یا به عبارتی به هر نحوی تعادل او را به هم بزند به روی او افتاده و سعی در اجرای تکنیک هایی خاص می کند.تکنیک ها از قبیل قفل کردن مفاصل یا خفه کردن و …هستند و انتخاب تکنیک در آن لحظه بستگی به شرایط همان لحظه دارد و جودوکا باید در کمترین لحظه بهترین تصمیم را بگیرد و پس از اخذ تصمیم سریعا باید وارد عمل بشود و به حریف اجازه برخواستن و برقرای تعادل ندهد.


تکنیکی در آموزش جودو وجو دارد به نام “اوکه می”.این تکنیک یکی از فنونی است که هر کسی که قصد فعالیت در این رشته را دارد باید آن را بیاموزد و در مواقع لزوم به کار ببرد.فن ذکر شده حاکی از آن است که رزمی کار خود را به راحتی و بدون اینکه آسیبی به او وارد شود ،روی زمین می اندازد.
قبلا در مورد لباس جودو که همان جودوگی ات مطالبی بیان شد.رنگ این لباس باید آبی و یا سفید باشد.این لباس نسبتا سنگین که دارای یقه ای باز می باشد لباسی مخصوص است که تنها به این ورزش اختصاص دارد.
دو اصل در ورزش آموزش جودو وجود دارد.یکی حداکثر کارایی نام دارد و دیگری کمک و سود رسانی متقابل نامیده می شود.حداکثر کارایی حاکی از آن است که جودوکا با صرف کمترین انرژی ممکن تعادل حریف را بر هم بزند و او را پرتاب کند.کمک و سود رسانی نیز حاکی از آن است که فرد برای جامعه مفیدتر باشد.استاد کانو به بخش دوم بیش از بخش اول اهمیت می داد.

 

خرید آموزش بدمینتون به صورت حرفه ای|۰۹۳۵۹۴۸۲۳۲۴

تکنیک های آموزش بدمینتون:
قبل از اینکه بتوانید به مهارت ضربه زدن به شاتل برسید باید روش صحیح در دست گرفتن راکت را یادبگیرد فرد باید احساس راحتی کرده و راکت را نباید زیاد محکم و یا شل گرفته که از دست خارج شود و در دست تعادل نداشته باشد.
در گرفتن راکت باید انگشت شست و انگشت اشاره روی دسته راکت باشند که به صورت عدد ۷ فارسی یا حرف vرا تشکیل دهد.
برای اینکه مچ دست بتواند بیشتر حرکت کند راکت را با انگشتان نگهداشته و از نگه داشتن راکت با کف دست خودداری کرده و راکت بین کف دست و انگشتان دست یه صورت مورب قرار گرفته بطوریکه انگشت کوچک کاملا به راکت فشار آورده که بیشتر در ضربات جلویی دست بوده.
در دست گرفتن صحیح راکت در دست:
۱) راکت را با انگشت شست و اشاره به طور افقی قرار داده و صفحه ی راکت باید به صورت عمودی باشد و به حالتی باشد که با دست دیگر می خواهید دست بدهید به طوری که انگشت شست در یکطرف راکت و چهار انگشت دیگر در مقابل قرار گیرند.
۲) راکت را در قسمت جلویی شکم گرفته و دسته ی آن جلوی کمر و دسته ی آن به صورت مایل با زاویه ی شیبدار به بالا روبروی شکم قرار گیرد .
۳) بعد از اینکه انگشتان دور راکت را گرفتند ناخن ها به سمت بالا باشند و بین سه انگشت و انگشت شست یک فاصله باشد و انگشت شست بین حالت مستقیم و پایین با زاویه ی ۴۵ درجه ای از سطح افقی باشد.برای خرید پستی محصول فوق همین الان می توانید اقدام نمایید.
گرفتن راکت در حالات پشت سر:

آموزش بدمینتون
برای گرفتن راکت در این حالت انگشت شست باید کمی به طرف بالا تمایل داشته باشد تا بتواند مستقیم روی دسته راکت قرار گیرد و مفصل انگشت اشاره روی برآمدگی صفحه ی راکت باشد در این حالت پشت سر حرکت شست تاثیر زیادی داشته.
موارد مهم در گرفتن راکت بدمینتون:
– عامل اصلی در گرفتن صحیح راکت انگشت اشاره و شست بوده که مانند یک آچار عمل میکنند که دسته ی راکت را میگیرند و بقیه ی انگشتان دست به عنوان تکیه گاه هستند.
– برای اینکه بتوان راحت تر و سرعتی تر ضربات جلوی دست و پشت سر را بزنید باید انگشتان را جابجا کنید .
– برای اینکه در آموزش بدمینتون ضربات جلو را بتوان زد انگشت شست مقامت کمتری نشان داده ولی در ضربات پشت سر به صورت منقبض درآمده و قدرتی را به راکت میدهد.
– نباید بیش از حد انگشتان دست را به راکت فشار داد .
– از نامناسب گرفتن راکت به صورت نیمه خودداری کرده
– به صورتی باید راکت را گرفت که احساس راحتی شود و باعث فشار آمدن به انگشتان و مچ دست نشود.
– راکت را به شیوه ای باید گرفت که دسته ی راکت بیش از حد بیرون نباشد. – مچ دستی که با آن راکت را گرفته اید باید حالت انعطافی داشته باشد.
در هنگامی که ضربه را میزنید دست باید آزاد حرکت کند.
– در هنگامی که ضربات به چپ و راست وارد میشود باید راکت در دستان جابجا شود.
– با درست گرفتن راکت بدمینتون فرد میتواند کل ضربات را به خود بزند و سرعت خود را افزایش دهد تا بتواند موفق شود.
– با اشتباه گرفتن راکت بجز اینکه باعث میشود سرعت ضربات در آموزش بدمینتون کم شود به مچ دست آسیب وارد کرده و بازو و مفصل و شانه را درگیر کرده و تولید درد میکند.
– با افزایش دادن مهارت خود در آموزش بدمینتون و تمرینات تدریجی آن میتوان ضربات خود را هرروز بهتر کرد و بدون مشکلی به شاتل ضربه وارد کرد و به مرور مهارت خود را بالا برد.
حالت بدن :
در بازی و آموزش بدمینتون باید بدن به فرم و حالت مناسبی باشد تا بتواند به راحتی جواب ضربات شاتل را بدهد و آمادگی جسمی بالایی داشته باشد تا عکس العمل مناسبی را اعمال کند.
حالت آماده بودن فرد با حرکات حریف تنظیم میشود و بر اساس آن ضربات هر لحظه تغییراتی را در بدن برای زدن ضربه به شاتل بوجود می آورد.
دو حالت برای آماده بودن بدن برای ضربه زدن باید باشد:
حالت دفاعی: پاهای فرد در این حالت به موازات زمین قرار میگیرند
حالت حمله ای:
اهای فرد در جهت عکس حرکت راکت تغییر میکنند و پایی که مخالف راکت است باید جلوتر از راکت قرار گیرد.

خرید آموزش بدمینتون

گرم کردن بدن:
قبل از اینکه مسابقه آغاز شود باید بدن به آمادگی جسمی برسد و به همین منظور بدن را گرم کرده در ورزش بدمینتون عضلات خاصی را باید به صورت کششی حرکت داد که بسیار مهم بوده چون در این بازی بدن کشیده شده و اگر بدن انعطاف پذیری کمی داشته باشد و از امادگی برخوردار نباشد اندام و عضلات را دچار آسیب کرده . با کشیدن عضلات عضلات منبسط و کشیده شده و باعث تحرکت بین ماهیچه ها شده و انرژی را از بدن خارج کرده از آسیب دیدگی جلوگیری کرده.
با گرم کردن عضلات قبل از بازی صدمات کاهش یافته و در منبسط کردن عضلات در آموزش بدمینتون به فرد آموخته میشود. یک مربی یا فیزیوتراب میتواند به فرد بگوید که یک عضله تا چه حدی قابل کشیدن است . و باید به صورت یک حالت ساده و نرم بدون فشار انجام شود و به هیچ حرکت سنگینی احتیاج ندارد .

آموزش بدمینتون
با منبسط کردن عضلات در آموزش بدمینتون بدن آمادگی کافی را بدست می آورد که اگر به خوبی انجام گیرند تمام خستگی را از بدن فرد بیرون کرده. برخی از ورزشکاران به صورت دقیق و صحیح این حرکات را انجام نمیدهند بلکه در اجرای آن دچار اشتباه میشوند و باید این حرکات انبساطی در مدت زمان مناسبی به صورت تدریجی انجام گیرد تا نیروی ارتجاعی کافی را در حین بازی از بدن خارج نشود.
یک عضله در صورتی میتواند بهتر عمل کند که بیشتر از ۲۰ درصد از حالت عادی منبسط شود و به صورت کششی عمل کند . منظور از کشش حرکتی بدون ایجاد درد بوده و همینطور در مفاصل نیز ایجاد درد نکند و به ترتیب خاصی باید حرکات را انجام داد تا انبساط مورد نیاز را بوجود آورد و هر هفت ثانیه یک عضله را کشش داد که باید ۳ بار تکرار شود.
برای بهتر گرم شدن بدن میتوان دور زمین دوید و از حرکات کششی برای زدن شاتل پرداخت و حرکات را ۲۰ دقیقه به صورت آهسته و بدون شاتل تمرین کرد و باعث به کار افتادن عضلات شده تا کامل گرم و مرتجع شوند.
یکسری از حرکات کششی برای آمادگی جسمانی بدن در آموزش بدمینتون برای قدرت ، سرعت، استقامت، و چابکی بدن بوده که بعد از اتمام بازی باید به عضلاتی که در فشار بیشتری به آن ها وارد شده تا ۶ ثانیه ملایم و بدون فشار آن ها را منبسط کرد.

در بدمینتون تمام اعضا و اندام های بدن درگیر شده و مثل همه ی رشته های ورزشی میتواند آسیب ایجاد کند بیشترین نوع آسیب دیدگی در تاندون آشیل، مفاصل پاها، زانوهاست و بیشتر فشار را به ستون فقزات و شانه ها واردمیکند .
اگر زمین نامناسبی برای بازی انتخاب شود و از کف پوش های مناسب در بازی استفاده نشود و حرکات سنگینی را در سنین پایین انجام دهند باعث آسیب های جدی و بیشتر در ناحیه ی زانو میشود. در کنار اینکه باید بدن از آمادگی لازم برخوردار باشد همانطور باید تجهیزات مناسبی هم فراهم گردد.
– راکت بدمینتون نباید بیش از حد سنگین باشد و اگر بیشتر از ۱۲۰ گرم وزن داشته باشد نمیتواند از آن به خوبی استفاده کند و آنرا به هر سمتی حرکت داده و باعث آسیب دیدگی به بدن و دست شده .
– شاتل یا کک در آموزش بدمینتون و یا در بازی باید اندازه ی مناسبی داشته باشد و به صورت استاندارد انتخاب گردد تا فرد بتواند به راحتی به آن ضربه زده و جابجا شود بدون اینکه خطری داشته باشد .
– ورزشکار باید از پیراهن، شورت یا شلوار ورزشی ، جوراب، کفش مناسب و مخصوص استفاده کند که هم راحت باشند هم بتواند حرکات را به خوبی انجام دهند.
جوراب: حتی الامکان از جوراب های نخی که ضخامت کافی در قسمت کف داشته باشد
کفش: از کفش هایی سبک و نرم و قابل انعطاف استفاده شود که کف ان به صورتی باشد که باعث سرخوردن فرد نشود و کفی داخلی آن نرم و ضخیم باشد. کفش هایی که برای آموزش بدمینتون و بازی آن باید پوشیده شود باید توسط متخصص تهیه شود و ارتوپد از مناسب بودن آن اطمینان دهد به صورتی که از پیچ خوردگی و آسیب دیدن به فرد در حین چرخیدن و سرعت داشتن صدمه وارد نکند.
بیشتر صدماتی که وارد میشود از اشتباهی که در ضربه زدن بوجود می آیدپس از ضربه زدن یا قبل از پایان حرکت اگر ساعد دست از آرنج انحراف شود احتمال آسیب دیدگی بیشتر شده.

 

خرید آموزش تنیس به صورت عملی|۰۹۳۵۹۴۸۲۳۲۴

آموزش تنیس به روش ساده .اگر میخواهید تنیس باز ماهری شوید باید به روشی اصولی راکت را در دست بگیرید.بهتر است به یکی از روش های توصیه شده راکت را در دست بگیرید و زمانی که مهارتتان در این رشته افزایش یافت بنا به سلیقه خود میتوانید نوع نگه داشتن راکت را اصلاح کنید و یا کاملا تغییر دهید.چیزی که بیشترین اهمیت را در نوع گرفتن راکت دارد این است که بر روی راکت تنیس تسلط کامل داشته باشید مخصوصا در هنگامی که توپ قرار است به راکت برخورد کند.در نگه داشتن راکت باید سه نکته را در نظر داشته باشید:۱-با قدرت راکت را در دست داشته باشید ۲-انعطاف پذیر باشید ۳-با راکت احساس راحتی کنید.
تکنیک فورهند نیمه غربی:
از این تکنیک زمانی استفاده می کنیم که بخواهیم فورهند های محکمی را به اجرا بگذاریم.در این تکنیک کف دست زیر دسته راکت قرار میگیرد.معمولا برای توپ هایی که ارتفاع نسبتا بالایی دارند و از کمر به بالای ما قرار دارند استفاده می شود.در این روش باید از نحوه ایستادن نیمه باز نیز استفاده کنید تا بازدهی زدن ضربه بیشتر باشد.
فورهند شرقی:
در این تکنیک کف دست بازیکن پشت دسته راکت رامیگیرد و انگشت شسصت به دور دسته تابیده می شود.این عمل به گونه ای است که انگار داریم با راکت دست میدهیم به همین دلیل نام این تکنیک را گرفتن شرقی و یا دست دادن می نامند.باید توجه داشته باشید که در این روش انگشت اشاره نسبت به انگشت میانی کمی بازتر خواهد شد.تکنیک فورهند شرقی نیز مانن فورهند نیمه غربی برای توپهای مرتفع مورد استفاده قرار میگیرد و همراه با قدرت می باشد.
بک هند شرقی:
از این تکنیک عمدتا برای بک هندهای محکم ،لاب و همچنین مراحل اولیه والی استفاده می شود.برای گرفتن راکت در این تکنیک تنها کافی است بالای دسته راکت را توسط کف دست خود نگه دارید و پس از آن راکت را با زادیه ای ۹۰ درجه به سمت داخل حرکت دهید.در این حالت انگشت شست باید به طور کج یا مورب تا پشت دسته راکت قرار بگیرد در مواردی نیز برخی بازیکنان انگشت شست خود راتنها به پشت دسته راکت تنیس میپیچانند.خرید اینترنتی این محصول از فروشگاه تهران خرید بسیار راحت است و کافیست تا بروی دکمه کنار محصول کلیک نمایید.

آموزش تنیس
بک هند دودستی:
این تکنیک نسبت به سایر تکنیک ها از انعطاف پذیری و قدرت بیشتری برخوردار است.همچنین قدرت بک هند دودستی در آموزش تنیس بسیار زیاد و قابل توجه است.نحوه گرفتن راکت در این تکنیک به این صورت می باشد که دستی که به انتهای راکت نزدیک تر است م بایست راکت را با شیوه ای اروپایی نگه دارد.ولی دست دیگر می تواند راکت را به روش فورهند شرقی و یا فورهند نیمه غربی بگیرد.نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در کلیه مراحل یاد شده هر دو دست بسیار نزدیک یکدیگر می باشند.اغلب کسانی که در ورزش تنیس مبتدی هستند راکت را به شیوه فورهند شرقی دودستی در دست نگه می دارند.در این شیوه وظیفه دست آزاد این است که دست دیگر را حمایت کند.لازم به ذکر است که گرفتن راکت تنیس به این روش برای تازه کاران مناسب می باشد اما تنیسورهای حرفه ای از این روش استفاده نمی کنند.
شیوه ای به نام chopper یا اروپایی نیز وجود دارد.این شیوه عمدتا در سطوح بالای والی در این ورزش استفاده می شود.در این شیوه کف دست بر روی راکت قرار میگیرد.شیوه اروپایی را می توان شیوه ای میان فورهند و بک هند شرقی دانست.اما علت استفاده از شیوه اروپایی در ورزش تنیس این است که باعث افزایش سرعت سر راکت و همچنین ایجاد تنوع و انعطافپذیری نسبت به شیوه های فورهند مستقیم می شود.
ممکن است که بازیکنانی که به تازگی تنیس را آغاز کرده اند ترجیح بدهند که از شیوه فورهند مختص به خود استفاده کنند.
تمرینات دیواری تنیس:
گاهی یک تنیسور می تواند حتی بدون وجود زمین تنیس به انجام تمرینات بپردازد.در هر ورزشی انجام تمرینات ذهنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.این تمرین ها عمدتا به طوری انجام میگیرند که ورزشکار در جایی آرام مینشیند و در آرامش کامل به تصور انجام دقیق ضربات میپردازد.به گونه ای که انگار در حال حاضر به طور واقعی مشغول ورزش می باشد.ذهن انسان به گونه ای است که تفاوت تمرین ذهنی و انجام خود ورزش به طور واقعی برایش قابل درک نیست.به همین دلیل زمانی که شما مشغول انجام تمرین های ذهنی هستید در واقع مانند همان موقعی است که واقعا این کار را انجام میدهید.

امروزه روش نیمه غربی بسیار معمول شده است.از این سرویس عمدتا برای زمانی استفاده می شود که توپ ارتفاع زیادی دارد و به اصطلاح از کمر به بالا می باشد.معمولا برخی از زمین های مسابقاتی به گونه ای هستند که باعث میشوند توپ جهش زیادی داشته باشد و ارتفاع بگیرد.همچنین علت دیگری که باعث می شود این روش معمول شده باشد این است که از این روش برای استفاده از چرخش توپ نیز کمک می گیرند و اکثرا این عمل روی ضربات ابتدایی در آموزش تنیس صورت می گیرد.هنگامی که شما تصمیم می گیرید که ضربه فورهند را اجرا کنید و این کار را به روش نیمه غربی انجام میدهید ،بسیار شباهت به شیوه شرقی این روش دارد.از جمله این شباهت ها نحوه استفاده از پا و آمادگی اولیه و ضربات محکم و کنترل شده می باشد.

خرید آموزش تنیس

برای اجرای این روش مج دستتان را محکم بگیرید و سر راکت تنیس را به طرف بالا بگیرید.سپس راکت را به سمت عقب بکشید و پس از آن راکت را به آرامی به سمت جلو ببرید و به توپ ضربه بزنید.نحوه ایستادن در این مراحل به این گونه است که پاها به اندازه عرض شانه باز می باشند و یکی از پاها جلوتر از پای دیگر قرار میگیرد..نحوه گرفتن راکت را به هم نزنید.پس از آنکه راکت تنیس با توپ برخورد کرد می توانید کمی راکت را بر روی توپ بکشید.در پایان پس از اینکه مراحل زدن ضربه را انجام دادید به حالت اولیه خود یعنیحالت آماده برگردید.
نحوه گرفتن فورهند شرقی یا دست دادن:
ابتدا مانند سایر ضربات دیگر اید ابتدا به حالت آماده بایستید و زانوهای خود را مقدار کمی خم کنید.راکت را به نرمی در دست بگیرید و به سمت عقب بکشید.در این روش شما باید از پهلو توپ را هدایت کنید و برای این منظور باید در حین زدن ضربه باسن و شانه های شما کمی بچرخد.فراموش نکنید که پاهای شما باید عقب و جلو باشد.یکی از دلایل عقب و جلو بودن پاها این است که عمده وزن شما باید بر روی پای عقبتان باشد و پس از زدن ضربه و کامل شدن چرخش بدن ،وزنتان را روی پای جلویی می اندازید.این را نیز به یاد داشته باشید که در این تکنیک تنیس باید به نرمی عمل چرخیدن را انجام دهید تا به بدن شما آسیبی نرسد.همچنین مطمئن شوید که به موقع وزنتان را از پای عقبی بر روی پای جلویی می اندازید.علت این که چرخش بدن در این روش ضربه زدن الزامی می باشد این است که پس از زدن ضربه اگر چرخش صورت نگیرد شما تعادل مناسبی نخواهید داشت.چرخش باسن و شانه ها این تعادل را به شما می دهد.مکان فرود آمدن توپ را هم می توانید تعیین کنید.پس از دن ضربه مهم است که دست شما در چه جهتی کشیده می شود و این همان چیزی است که باعث می شود توپ در چه نقطه ای فرود بیاید.
بک هند دو دستی:
هر تکنیکی مزیت خاص خود را دارد.مزیت بک هند دو دستی در آموزش تنیس این است که اگر بازیکن در شرایط جسمی خوبی نباشد و یا خسته باشد یا مبتدی باشد و با یک دست قادر به اجرای یک حرکت بک هند قوی نباشد.وجود دو دست به بازیکن این امکان را می دهد تا با قدرت بیشتری بتواند به توپ تنیس ضربه بزند و راحت تر توپ را کنترل کند.اما همانطور که میدانید هر تکنیک در هر جایی کاربرد ندارد.این قاعده برای بک هند دودستی نیز مصداق دارد.اگر شما با هر دو دست خود اقدام به زدن ضربه بکنید.قدرت مانور شما کاهش می یابد و علاوه بر آن تعادل شما نیز ممکن است به هم بخورد.به همین دلیل در مسابقات سعی بر آن است که در شرایطی که واقعا نیاز به این نوع ضربه بود ،از آن استفاده می شود.برای یک تنیسور نگه داشتن تعادل از هر چیزی واجب تر است زیرا تا یک بازیکن تعادل نداشته باشد هیچ کاری از او ساخته نیست.
در تکنیک بک هند دو دستی نیز بازوی کشیده و آزاد به توپ ضربه می زند و این عمل دور از بدن بازیکن انجام میگیرد.در بک هند دو دستی محل برخورد راکت با توپ کمی جلو تر از نوع یک دستی آن است.
بک هند دو دست و بک هند یک دست تفاوت زیادی با هم ندارند و در اکثر چیزها با هم یکسانند.وتنها در نکات یاد شده کمی با یکدیگر تفاوت دارند.

 



:: بازدید از این مطلب : 660
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد